Ramiro Duran Martinez

  • Universidad de Salamanca

  • Facultad de Educación, Edificio Europa, Paseo de Canalejas 16937008SalamancaEspaña

  • E-mail: rduran@usal.es

Campos científicos de interés

  • Adquisición y aprendizaje
  • Enseñanza de lenguas y diseño curricular

Palabras clave de la investigación desarrollada

  • programas bilingües (español/inglés)
  • adquisición de lenguas extranjeras; enseñanza de lenguas
  • Adquisición de lenguas extranjeras; metodologías docentes aplicadas a la enseñanza del inglés
  • bilingüismo
  • bilingüismo escolar
  • CLIL
  • CLIL teacher training

Palabras clave de la transferencia del conocimiento desarrollada

  • enseñanza bilingüe
  • atención a la diversidad
  • CLIL teacher training

Información

 

Ramiro Durán Martínez is a lecturer in the English Studies Department of the University of Salamanca. He currently teaches at the Faculty of Education. He started his career as an Escuela Oficial de Idiomas teacher and since 1997 he has dedicated his time to training ESOL (English to Speakers of other Languages) teachers in the Primary and Secondary education sector.

He has published in the areas of English Language Teaching, Intercultural Competence, and Attention to Diversity in Bilingual Education. Among his recent papers we can highlight: Key issues in teachers’ assessment of primary education bilingual programs in Spain (2020) International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain (2020) European Journal of Teacher Education, ¿Es inclusiva la enseñanza bilingüe? Análisis de la presencia y apoyos en los alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo (2020) Bordón Revista de Pedagogía, The Human Factor in Primary Bilingual Programs: The Management Teams' Perspective (2019) Porta Linguarum, La inclusión educativa en los programas bilingües de educación primaria: un análisis documental (2019) Revista Complutense de Educación, Análisis comparativo de la percepción de los docentes sobre los programas bilingües en la Educación Primaria y Secundaria (2018) Revista Complutense de Educación or Approaching Erasmus Students’ Intercultural Communicative Competence through their Socialisation Patterns (2017) Journal of English Studies.